Հայերեն


Գիտնականները հերքել են սուրճի մասին ամենատարածված առասպելները

Life

Գոլորշի արձակող առավոտյան մեկ գավաթ սուրճի հրապույրը մի ծես է, որը թանկ է շատերի համար։ Սակայն, չնայած իր ժողովրդականությանը, սուրճը հաճախ շրջապատված է կեղծ պատկերացումներով, որոնք կարող են մթագնել դրա իրական ազդեցության մեր ընկալումը։ Վերջին գիտական հետազոտությունները հերքել են այս ամենակայուն առասպելներից մի քանիսը։ Այս մասին գրում է Popular Science-ը։

Նախ, որոշ մարդկանց շրջանում կարծիք է տարածված, որ մուգ բոված սուրճը ավելի շատ կոֆեին է պարունակում, քան բաց տեսակները։ Սակայն Թոմաս Ջեֆերսոնի համալսարանից Մեգան Ֆուլերի և Նինի Զ. Ռաոյի կատարած հետազոտությունը հերքում է այս կարծիքը։ Նրանց աշխատանքը, որը հրապարակվել է Scientific Reports ամսագրում, ցույց է տվել, որ միջին բոված սուրճը պարունակում է կոֆեինի ավելի բարձր խտություն՝ մուգ բովածի համեմատ, նույն պայմաններում եփելիս, հայտնում է Фокус-ը։

Սա վկայում է այն մասին, որ բովման գործընթացը, որի արդյունքում հատիկները մգանում են, կարող է նվազեցնել կոֆեինի պարունակությունը, ինչը հերքում է այն գաղափարը, թե ավելի վառ համը համապատասխանում է կոֆեինի ավելի ուժեղ լիցքին, իսկ ավելի մեծ դեր է խաղում հենց տեսակը՝ անկախ գունային կամ համային որակներից։

Մեկ այլ տարածված առասպելն այն մասին է, որ սուրճի օգտագործումը կարող է դանդաղեցնել երեխաների աճը։ Դոկտոր Ռոյ Քիմը՝ Քլիվլենդի կլինիկայի մանկական էնդոկրինոլոգը, հերքում է այս թյուր պատկերացումը՝ պնդելով, որ «կոֆեինը էական ազդեցություն չի ունենում երեխայի աճի վրա»։ Թեև այն կարող է հանդես գալ որպես ախորժակը ճնշող միջոց, սակայն չկան գիտական ապացույցներ, որոնք սուրճի օգտագործումը կապում են երեխաների աճի դանդաղեցման հետ։

Այնուամենայնիվ, կարևոր է նշել, որ երեխաների կողմից կոֆեինի չափից ավելի օգտագործումը կարող է հանգեցնել քնի խանգարումների և առողջական այլ խնդիրների, ուստի նրանց տարիքում անհրաժեշտ է պահպանել հատուկ չափավորություն։

Այն գաղափարը, թե սուրճը ջրազրկում է օրգանիզմը, ևս մեկ տարածված թյուր պատկերացում է։ PLOS ONE ամսագրում հրապարակված հետազոտության մեջ ուսումնասիրվել է սուրճի հիդրատացիոն ազդեցությունը՝ ջրի համեմատ, 50 տղամարդ մասնակիցների շրջանում։ Արդյունքները ցույց են տվել երկու ըմպելիքների միջև ցուցանիշների էական տարբերությունների բացակայություն, ինչը վկայում է այն մասին, որ սուրճի չափավոր օգտագործումը նպաստում է հեղուկի ամենօրյա ընդունմանը այնպես, ինչպես ջուրը։

Սրտի առողջության վրա սուրճի ազդեցության վերաբերյալ մտահոգությունները նույնպես մանրակրկիտ ուսումնասիրության են ենթարկվում գիտնականների կողմից։ European Journal of Preventive Cardiology-ում հրապարակված 2022 թվականի հետազոտությունը վերլուծել է ավելի քան 500 000 մարդու տվյալներ և ցույց է տվել, որ օրական երկու-երեք գավաթ սուրճի օգտագործումը կապված է սրտանոթային հիվանդությունների և մահացության ռիսկի նվազման, այլ ոչ թե հակառակի հետ։

Ընդ որում, հետազոտության մեջ նշվում էր, որ այս պաշտպանիչ ազդեցությունը նկատվել է սուրճի տարբեր տեսակների օգտագործման դեպքում, ներառյալ աղացած, լուծվող և առանց կոֆեինի, այնպես որ հետազոտողները «ամենաօգտակար տեսակ» կոչման միակ թեկնածուին չեն հայտնաբերել։

Բացի այդ, Սրտաբանների եվրոպական ընկերության կողմից վերջերս անցկացված հետազոտությունը ցույց է տալիս, որ ժամանակը կարող է կարևոր դեր խաղալ սուրճի՝ առողջության համար օգուտների հարցում։ Հետազոտությունը ցույց է տվել, որ առավոտյան սուրճ օգտագործող մարդիկ սրտանոթային հիվանդություններից մահվան ավելի ցածր ռիսկ ունեն՝ համեմատած նրանց հետ, ովքեր սուրճ են խմում օրվա ընթացքում։ Սա մատնանշում է սրտի առողջության համար ոչ միայն քանակի, այլև սուրճի օգտագործման ժամանակի պոտենցիալ կարևորությունը։

Այս տվյալների լույսի ներքո ակնհայտ է դառնում, որ սուրճի մասին բազմաթիվ վաղեմի համոզմունքներ, չնայած իրենց տարածվածությանը, չեն դիմանում ժամանակակից գիտական ստուգմանը։ Հետազոտությունների զարգացմանը զուգընթաց, մարդկանց առողջության և նրանց լավ ինքնազգացողության համար սուրճի դերի ըմբռնումը գիտնականների համար գնալով ավելի պարզ է դառնում, ինչը թույլ է տալիս սպառողներին դրա օգտին ավելի գիտակցված ընտրություն կատարել։

Քիմ Քարդաշյանի տուն գող է մտել և գողացել է իրերով լի մեքենանՌԴ ՊՆ․ 12 ժամում ոչնչացվել է ուկրաինական 215 անօդաչուԵրկրաշարժ՝ Գեղարքունիքի մարզում․ ուժգնությունը էպիկենտրոնում կազմել է 5 բալ«BYD»-ն Մոնթե Մելքոնյան փողոցում հայտնվել է կանաչ գազոնում և բախվել երկաթե էլեկտրասյանը. վիրավոր կաՈստիկանների օպերատիվ գործողությունների շնորհիվ հայտնաբերված նորածինը տեղափոխվել է բժշկական կենտրոն․ ՆԳՆԲեռլինը Թրամփի ծրագիրը համարում է «Համաս»-ի զինաթափման ուղղությամբ առաջընթացի հնարավորություն«Կռվի ձայնից քնից արթնացել ենք». ինչպես է Դաշտավանում սկսվել կեսգիշերյան ծեծկռտուքըՄարկ Ցուկերբերգը հրապարակել է մանիֆեստ՝ ի պաշտպանություն արհեստական բանականությանՊԾ Երևանի գնդի հրամանատարի կարգադրությամբ պարեկների հետախուզական խումբը տաք հետքերով հայտնաբերեց չնախատեսված ծախսեր «Mercedes»-ի, «BMW»-ի և «Lexus»-ի օրինախախտ վարորդներինՄոսկվայում կքննարկեն Եվրասիայի անվտանգությունն ու հավաքական անվտանգության ապագանԿոնգոյում էբոլայի հաստատված դեպքերի թիվը գերազանցել է 4200-ըԱրթուր Ղարիբյանը 2 գնդակ է ուղարկել «Զենիթի» դարպասը և ճանաչվել հանդիպման լավագույն ֆուտբոլիստըԱմփոփվեցին Junius-ի արդյունքները․ առջևում նոր մրցափուլն էՆավթի գները աճել ենԱդրբեջանում երկրաշարժ է գրանցվելԱնձրև, ամպրոպ, քամու ուժգնացում. ինչ եղանակ է սպասվում առաջիկա օրերինՔիշնևը և Կիևն աննախադեպ առաջընթաց են գրանցել եվրաինտեգրման գործում. Ուկրաինայի դեսպանՀայաստանը և արցախյան մշակութային ժառանգությունը կներկայացվեն Վիեննայի միջազգային փառատոնումԵրևանում կասեցվել է «Բամբու» բար-ռեստորանի արտադրական գործունեությունը՝ սանիտարահիգիենիկ նորմերի խախտումների պատճառովԻնչ աջակցություն է նախատեսված երեխա ունեցող ընտանիքներին«Արարատ-Արմենիան» նոր դարպասապահ ունիԱրտակարգ դեպք՝ Վայոց ձորի մարզում․ Եղեգիս-Հերմոն ավտոճանապարհին հորդառատ անձրևի հետևանքով տեղի է ունեցել քարաթափումՓրկարարները մեկուսացրել և մարել են Պռոշյան բնակավայրում բռնկված հրդեհըՆերկա իշխանությունը շարունակաբար առաջ է տանում այն գաղափարը, որ մենք պետք է հետ կանգնեք մեր ինքնությունից. ՉալաբյանՓաշինյանն ամենուրեք ընկալվում է որպես Ալիևի կցորդ, երկրորդական գործոն․ Ավետիք ՉալաբյանԵրբեք չեմ հասկանա ձեր գլխի պարունակության տրամաբանությունն ու չեմ պատկերացնի ուրացող կոլաբորանտի ուղեղի կառուցվածքը. Աննա ԿոստանյանԱվետիք Չալաբյանի ապօրինի կալանքի հետ նրա առողջական վիճակն անհամատեղելի է. Մենուա ՍողոմոնյանՖասթ Բանկը տեղաբաշխում է 13,000,000,000 ՀՀ դրամ ընդհանուր ծավալով արժեկտրոնային պարտատոմսեր Firebird-ի ԱԲ գործարանն իրականություն է. բացումը նշանավորվեց նոր ներդրումների մասին հայտարարությամբ Աստված պահապան մեր հրաշք Հայաստանի Հանրապետությանը. Ուժեղ Հայաստան վստահաբար ունենալու ենք. Արամ Վարդևանյան Ի՞նչ է Big Push-ը. Նարեկ Կարապետյան Պատմության մեջ առաջին անգամ քաղաքական ուժը հաղթահարելով ընտրական շեմը` չի անցել խորհրդարան. Ցոլակ ԱկոպյանԸնդդիմությունը ԱԺ ամբիոնում պետք է ունենա բարձր պատասխանատվություն ժողովրդի նկատմամբ. Աննա ԿոստանյանԱրամ Վարդևանյանը ընտրվեց Ազգային ժողովի նախագահի տեղակալ ՀՀ ԱԺ «Ուժեղ Հայաստան» խմբացության ղեկավար Նարեկ Կարապետյանի խոսքը Ազգային ժողովի նախագահի տեղակալի թեկնածու Արամ Վարդևանյանի մասին Ucom-ն ընդլայնում է միջազգային ռոումինգի հնարավորությունները Քաջարանցի ուսանողները՝ ծնողների աշխատավայրում. տեսանյութ Ավագ սերնդին արժանապատիվ ծերություն ապահովելը ողորմություն չէ, դա մեր պարտքն է. Հրայր ԿամենդատյանԵրիտասարդները նույնիսկ անվճար հիմունքով չեն դիմում Ագրարային համալսարան. Ատոմ Մխիթարյան«TRIPP»․ մեկ տարի անց՝ կես ճանապարհին․ Տիգրան ԴումիկյանՆիկոլը շատ կուզեր, որ տնտեսությունը ևս ենթարկվեր իր հեքիաթային քարոզչությանը, բայց այն գոյություն ունի միայն իրական աշխարհում, ոչ թե Հ1-ի ռեպորտաժներում. Ա. ԶաքարյանԺամանակի ընթացքում Հայաստանի բոլոր գյուղերը այսպիսի տեսք կստանան. Նարեկ ԿարապետյանՊատասխանատվության և առաջնային նպատակի՝ մեր բոլորի երազած ուժեղ Հայաստանի մասին. Արամ ՎարդևանյանԿոչ` Նիկոլ Փաշինյանին. չեղարկե՛ք «Թրամփի ուղի» հայաստանակործան ադրբեջանա-թուրքական ծրագիրը. Խաչիկ Ասրյան«Երբ Եկեղեցու ինքնավարությունը դառնում է քրեական գործ»․ Լիլիա Շուշանյան Կաթողիկոսի դատը. Ինչո՞ւ է ՌԴ-ն սահմանափակումներ կիրառել․ ԵԱՏՄ կոլապսը. Էդմոն ՄարուքյանՀեշտ չէ կաթողիկոս դատելը, անգամ դատավորներն են հրաժարվում, հասկանում են, որ հետևանք կունենա Սխալ հարցից ճիշտ պատասխան չի ծնվում. Մհեր ԱվետիսյանՊետությունը կարծիքներով չի կառավարվում. այն կառավարվում է գիտելիքով ու պատասխանատվությամբ. Մհեր ԱվետիսյանՌուսաստանի ամենամեծ արևային էլեկտրակայանը կկառուցվի Ամուրի մարզում
Ամենադիտված